Praktische info kinesitherapie

Zet de eerste stap naar jouw fysieke welzijn door je goed voor te bereiden en deze praktische info te volgen. Zo kan je de voordelen voor je gezondheid en welzijn maximaliseren.

Wat houdt mijn eerste afspraak in?

Je eerste consult zal vooral het in orde brengen zijn van uw medisch dossier + een grondige anamnese of intakegesprek.

Hoelang duurt een sessie?

De eerste sessie duurt steeds 60minuten. Dit is automatisch het geval indien u boekt onder type afspraak “nieuwe patient”. Vervolg afspraken zijn steeds 30 minuten tenzij u voor 60minuten wil komen.

Wat moet ik meebrengen?
  • Origineel voorschrift met handtekening + gegevens van de arts
  • 3 vignetjes van de mutualiteit
  • Identiteitskaart
  • 3 grote handdoeken
  • Schoenen voor binnen (propere sportschoenen).
  • Gemakkelijke kledij. (liefst sportkleding).
  • Water om te drinken en iets met suiker indien u last heeft van lage bloeddruk
  • Bij ontstekingen een tube voltaren
Hoe lang is mijn voorschrift geldig?

Een voorschrift is 2 maand geldig. Uw eerste afspraak moet binnen deze periode uitgevoerd worden.

Wat als mijn voorschrift niet gehandtekend is?

Dan moet u terug contact opnemen met de desbetreffende arts en dit laten ondertekenen. Indien dit niet gehandtekend is zal u niet door de mutualiteit worden terug betaald.

Heb ik recht op terug betaling?

Indien u bent aangesloten bij de mutualiteit en u heeft een aanvullende hospitalisatieverzekering zal u een gedeelte worden terug betaald. Let wel: onze tarieven vallen buiten de conventie.

Hoe kan ik betalen?

Betalingswijze: bancontact APP (Mobiel betalen) of cash na elke sessie. Wij hebben geen bancontact terminal ter onze beschikking. Indien u cash betaald vragen wij u om steeds gepast te betalen.

Wanneer krijg ik mijn getuigschrift voor verstrekte hulp?

U heeft het recht om na elke sessie uw getuigschrift voor verstrekte hulp te vragen voor de terug betaling door de mutualiteit of hospitalisatie verzekering. Echter om zo min mogelijk tijd aan administratie te verliezen vragen wij u bij het eerste consult of u akkoord gaat om dit getuigschirft na uw aantal sessies te mogen uitschrijven. Vb. Na 9, 18, 20.

Zijn er dossierskosten?

Dossierskosten worden u 1x per kalenderjaar aangerekend.

Hoe maak ik een afspraak?

Afspraak maken gebeurd altijd online. U maakt de afspraak onder kinesitherapie. Is het je eerste afspraak of een nieuw voorschrift, boek dan steeds onder TYPE AFSPRAAK: “nieuwe patient”. Vervolgens krijgt u een bevestigingsmail voor uw afspraak, deze dient u goed bij te houden voor het verplaatsen of annuleren van uw afspraak.

Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?

Annuleren van een afspraak kan tot 48u op voorhand. Dit moet u zelf online doen, na 48u kan u zelf niet meer online uw afspraak wijzigen. Noch telefonisch, noch per mail kan u een afspraak annuleren.

Wat als ik niet tijdig annuleer?

Een afspraak die niet tijdig wordt geannuleerd zal worden aangerkend zonder tussenkomst van de mutualiteit of hospitalisatieverzekering. Wij willen iedereen zo goed mogelijk helpen en onze uren zijn beperkt. Indien u niet op uw afspraak bent, heeft u een slotje gereserveerd, waardoor iemand anders niet kon geholpen worden. Uit respect voor iedereen maken wij hier nooit een uitzondering op.

Hoe kan ik u het beste contacteren?

Telefonisch zijn wij niet tot zeer moeilijk bereikbaar. In de voormiddag werk ik vaak in het zwembad en tijdens de consultatie met mijn patiënten neem ik mijn telefoon niet op. Het beste kan u mij bereiken door een SMS te sturen naar 0486/50.20.33. Let wel geen messenger of instagram berichten. Per mail zijn wij bereikbaar op info@wellsy.be

Wees steeds op tijd

Ik probeer steeds mooi op tijd te werken. Langer dan 5 minuten zult u nooit hoeven te wachten. Bent u te laat op uw afspraak, dan zal er tijd in mindering gebracht worden zodat we op tijd kunnen starten met de volgende patiënt.

Wat moet ik aandoen?

Gemakkelijk kledij. Liefst Sportkledij, met een gewone BH (sluiting achteraan). Witte sportschoenen die proper zijn. Vuile en natte schoenen blijven in de gang of op de mat staan.

Waar moet ik parkeren?

Wemmel:
Wij hebben een kleine parking ter beschikking. Indien u op onze parking wil parkeren vragen wij je om evenwijdig met de haag te parkeren. Er kunnen zo 3 auto’s naast elkaar staan.

Breendonk:
Wij hebben een parking ter beschikking. Indien u op onze parking wenst te parkeren vragen wij u om binnen te rijden langs de eerste poort en zo ver mogelijk door te rijden naar de tweede poort, zodat de volgende achter jullie kunnen parkeren. Dit is voor de voordeur van de woning. De babyspa bevindt zich achteraan de woning. U moet dus een heel klein ommetje maken.

Gelieve niet op het gras te parkeren en wees steeds voorzichting bij het binnen en buiten rijden want wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen of schade aan uw wagen op onze parking.

Waar moet ik wachten?

Wij vragen pas binnen te komen op de tijd van uw afspraak om de rust van de andere kindjes en privacy van andere patiënten niet te verstoren. Wij hebben geen wachtzaal ter beschikking.

Kom ik best met de Maxi Cosi of de Buggy?

Wij vragen om geen buggy’s mee naar binnen te brengen en dit omwille van hygienische redenen.

Mogen we foto’s en/of filmpjes maken?

U mag zeker enkele foto’s en filmpjes maken, doch kan u dit best beperken. Het is verboden om een hele sessie te filmen. Wij vragen ook vriendelijk om het geluid van uw gsm uit te schakelen gedurende de hele sessie.

Mogen wij foto’s plaatsen op Sociale Media?

Ja dat mag zeker. Je mag ons taggen en een positieve review schrijven. Dit doet ons telkens veel plezier.

Hoeveel personen mogen we meebrengen?

Enkel jij, als patiët mag binnen. Eventueel een mama, papa of baby wordt toegelaten.

E-book

Schrijf je in voor de Wellsy nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book!




    E-book